Model portefeuille
Rendement portefeulle
+12.035 %

Rendement AEX
+33.325 %

Startdatum
01-01-2009

Startwaarde portefeuille € 74082.37

Startwaarde AEX
€ 245.94


Laatste update:
29-01-2010

Strukton, spektakelwerk bij natuurbrug Duinpoort. En ander nieuws.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 09/03/2018 08:34
Strukton Civiel legt in opdracht van ProRail een natuurbrug aan in de duinen bij Zandvoort, zodat dieren het spoor veilig kunnen oversteken. Van maandag 5 maart tot en met donderdag 8 maart wordt het brugdek over het spoor geplaatst.
Hiervoor worden 28 betonnen liggers op hun plek getakeld van 22 meter lang en een gewicht van ca. 31 ton. Dit vindt plaats door twee grote hijskranen (250tons), die de liggers oppakken en over het spoor leggen. Op dinsdag worden de stalen frames gemonteerd van de randelementen en de overige dagen wordt gewerkt aan het bekleden van deze frames door schanskorven.

Door deze werkzaamheden is het spoor 4 dagen lang buitendienst gesteld. Er zijn bussen ingezet. Vrijdagochtend vroeg (5:00) zijn de werkzaamheden afgerond en zal het treinverkeer weer opgestart worden.
Natuurbrug in de zomer klaar
Na het plaatsen van de liggers begin maart volgt de afwerking van de natuurbrug. Daarna wordt het gebied ingericht (grond aanbrengen op de brug, beplanting, hekwerken). Deze werkzaamheden zijn naar verwachting voor de zomervakantie gereed.
7000 hectare duingebied
Natuurbrug Duinpoort is de laatste natuurbrug die in het duingebied wordt aangelegd. De andere twee natuurbruggen zijn aangelegd over de Zeeweg (Zeepoort) en de Zandvoortselaan (Zandpoort). Dankzij deze drie natuurbruggen ontstaat er één groot duingebied van meer dan 7000 hectare, waar dieren volop de ruimte hebben.

Eerder legde Strukton Civiel onder meer Natuurbrug Laarderhoogt aan in de A1.

zie foto's op
https://www.struktonciviel.nl/nieuws/2018/spektakelwerk-bij-natuurbrug-duinpoort/

Strukton and Verdygo sign MoU with Port of Sohar for waste water treatment plant in Oman
23 February 2018
On Wednesday February 21, Strukton and Verdygo signed a memorandum of understanding (MoU) with Port of Sohar – consisting of 50% Omani government and 50% Port of Rotterdam – for the development of a revolutionary waste water treatment plant based at the Sohar Port. Sohar is a deep-sea port in the Sultanate of Oman, one of the fastest growing ports in the world. Rock International Oman is involved in the signing as the local partner for Strukton International in the country.

Strukton has the exclusive right to sell and construct the Verdygo technology in the Middle East. The proposed treatment plant uses the Verdygo modular technology for efficient and environmentally responsible waste water treatment. It allows rapid scaling-up of operational capacity and delivers sustainable options for waste water reuse for industry or greenhouses, making a considerable reduction in traditional water and energy demands at the port and free zone.

The MoU was signed at an event, organised to welcome Sigrid Kaag, the Dutch Minister of Foreign Affairs and Minister for Foreign Trade and Development, to Oman along with a delegation. The cooperation established in the MoU between the Port of Sohar and Strukton International / Verdygo was partly achieved thanks to the efforts of the Dutch Foreign Affairs Envoy and delegation for the GCC countries.
see pictures on
https://www.struktoninternational.com/news/2018/strukton-and-verdygo-sign-mou-with-port-of-sohar-for-waste-water-treatment-plant-in-oman/

Strukton C&T / Ooms PMB opens second plant in Doha, Qatar

14 February 2018

Because of the investment programme in road infrastructure for the upcoming Wold Cup 2022, the demand for sustainable asphalt is rising in Qatar. This development brings opportunities for Ooms PMB, which therefore has recently opened its second plant in Doha, next to the existing plant in Al Rayyan. The location of the new plant is the New Industrial Area in the Southeast of the capital Doha. With this second plant, Ooms PMB increases its production capacity to 350 ton per day and improves its geographical presence in Qatar.

During last year, Strukton C&T / Ooms PMB already executed a number of projects in the region, for example Orbital Highway, Manateq, Lusail Road, reaching a peak output in November 2017 of 3,800 ton.

In every assignment, our goal is to create a safe, high-quality and sustainable infrastructure everyone can benefit from. Ooms PMB, which is part of Strukton International, offers a complete range of Polymer Modified Bitumen (PMB) which strengthens the asphalt to such an extent that service life nearly doubles, even with heavy use. Increasing traffic volume, axle loads and varying climate conditions have led to the development of improved construction materials and techniques in all areas of road and airport pavement construction, repair and maintenance.

Ooms PMB is committed to improve the sustainability and quality of asphalt, aiming to improve the quality of infrastructure systems (roads and airports) to increase the accessibility of countries, regions and cities. Ooms PMB wants to add value to the operations of its clients and partners through its expert knowledge, the delivery of high-quality and sustainable products and an innovative approach.

1 maart 2018

[Oosterhout, maart 2018] Onderzoek door Antea Group en ViNotion in opdracht van Rijkswaterstaat wijst uit dat drones veiliger, flexibeler, beter controleerbaar en uiteindelijk goedkoper zijn dan handmatige tellingen. ‘Zeker voor grotere kruispunten biedt dit enorme meerwaarde. Naast de tellingen zijn de beelden ook toepasbaar om de verkeersveiligheid te beoordelen of aanvullend onderzoek naar het weg ontwerp te doen.’ Aldus Roel Brandt, projectmanager Smart Mobility bij Antea Group.


Businesslijnen: Ruimte en Water

Tags: drone,
verkeerskunde,
big data

Eén drone telt nu evenveel als vier mensen en dat met een zeer hoge nauwkeurigheid. Verder wordt de software door ‘deep learning’ steeds sneller en beter in het herkennen van de vorm van voertuigen en kan zo zeer accuraat tellen. Binnenkort tellen we dus misschien wel een heel kruispunt in één keer. Daarnaast zijn de verzamelde data geschikt voor diverse andere analyses. Op de beelden zien we hoé automobilisten rijden, waar ze rare bochten maken, hoekjes afsnijden en onzeker worden. Dit biedt veel inzicht en aanknopingspunten voor verbeteringen.

Met een kabeldrone zijn op 12 oktober 2017 voor het eerst opnamen nabij een rijksweg gemaakt die vervolgens digitaal geanalyseerd zijn. De resultaten van het onderzoek laten een nauwkeurigheid van 97% zien, vergelijkbaar met een handmatige telling.

Antea Group ontwikkelt in komende projecten samen met ViNotion de inzet van drones voor verkeersonderzoeken. ‘Naarmate we meer tellingen uitvoeren, neemt de functionaliteit van de software alleen maar verder toe en verbreden we het toepassingsveld.’ Aldus Azem Kariman, Sales Manager bij ViNotion.

8 maart 2018

Het verwijderen van cyanide uit afvalwater is kostbaar. Met de klassieke vormen van afvalwaterbehandeling is het steeds lastiger om te voldoen aan de strenge Nederlandse verordeningen. Van Remmen UV-Techniek en Antea Group ontwikkelden een alternatief dat effectiever, veiliger en goedkoper is: Advanox™.


Businesslijnen: Milieu en Veiligheid

Tags: afvalwater,
Advanox

Tijdens de productie van staal en andere chemische processen ontstaan zeer giftige cyaniden in afvalwater. Deze cyaniden worden vaak uit afvalwater gezuiverd door behandeling met hypochloriet. Deze klassieke aanpak is echter kostbaar, risicovol én steeds vaker ontoereikend om aan de normen te voldoen. Advanox™ biedt een alternatief.

De werking van Advanox™

Aan cyanide-houdend afvalwater wordt een kleine hoeveelheid waterstofperoxide toegevoegd. Daarna wordt het water door de Advanox™-reactor geleid waar UV-C licht ervoor zorgt dat de waterstofperoxide zich in hydroxyl-radicalen splitst. Deze krachtige radicalen oxideren vrijwel alle dichtstbijzijnde verontreiniging: een proces dat milliseconden duurt en dat cyanide omzet naar onschadelijk cyanaat en producten zoals water en C02-gas.

Resultaten onderzoek afvalwater

De Advanox™-technologie is in meerdere pilotopstellingen toegepast. Hieruit bleek dat de technologie zorgt voor een sneller proces (tot 40% sneller) en leidt tot betere resultaten: het behandelde afvalwater voldeed aan de strengste kwaliteitsnormen. Een ander voordeel is dat de technologie zorgt voor minder tot geen toxische bijproducten; ook het risico op het ontstaan van schadelijk halogeenverbindingen, chlooramines of waterstofcyanide is nihil.

Bedrijven die Advanox™ gebruiken hoeven geen grote hoeveelheden dure chemicaliën meer op te slaan en te verversen. Daarnaast is het systeem verregaand geautomatiseerd. Hiermee zorgt Advanox™ voor een flinke besparing op de proceskosten.


opmerking
Veel ( ook buitenlands) nieuws komt zeer vertraagd op de website te staan.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL